.
::: digiGOP.nl :::

Hoeveel procent homo ben jij?
Misschien ben je bi of he, maar zit er ook ho in jou en hoeveel dan?
5%
10%
15%
20%
25%
45%
50%
55%
75%
80%
90%
100%

login om te stemmen

Forum Operators

DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

Protest tegen Regenboog+ geweld na zware mishandeling in Haarlem

door: sportingact

In Haarlem hebben gisteravond zo'n driehonderd mensen geprotesteerd tegen geweld tegen lhbtiq+'ers. Directe aanleiding voor het protest is de zware mishandeling van de 30-jarige Trevor, die bewusteloos werd geslagen nadat hij had verteld dat hij homoseksueel is. Het incident staat niet op zichzelf, zegt organisator Bas Kortekaas: "Het moet nu afgelopen zijn".

In de nacht van donderdag 31 juli op vrijdag 1 augustus raakt Trevor, na het uitgaan in de Smedestraat in het centrum van Haarlem, aan de praat met een onbekende man. Na een opmerking over vrouwen vertelt Trevor terloops dat hij op mannen valt. Meteen daarop wordt hij geslagen en geschopt.

Het is al zeker de derde keer in anderhalf jaar tijd dat iemand in Haarlem zwaar is mishandeld vanwege een seksuele voorkeur, benadrukt Kortekaas. De organisator van het protest is van de Dusty Foundation, een organisatie die slachtoffers ondersteunt van lhbtiq+ geweld.

"Ik zei vorige week: ik ga protesteren, al doe ik het in m'n eentje. En moet je kijken hoeveel mensen er nu met me meedoen", zegt Kortekaas trost, terwijl hij naar de mensenmassa op de Nieuwe Groenmarkt wijst.

Ook voor de twintiger Romy is het protest belangrijk: "Ik merk dat ik met mijn vriendin vaker wordt uitgescholden op straat. Dat is eigenlijk heel erg."

Voor ze verder kan vertellen, begint burgemeester Jos Wienen aan zijn toespraak. "Wat het nog pijnlijker maakt, is dat Trevor uit Oeganda hier is gekomen om veiligheid te zoeken. En dan kom je, verdraaid nog aan toe, in ons mooie Haarlem... en dan word je in elkaar getrapt. Het is onaanvaardbaar."

Trevor heeft platen in zijn kaak en onder zijn oog, maar ligt inmiddels niet meer in het ziekenhuis. De politie is nog steeds op zoek naar twee verdachten.

[Bron: nhnieuws.nl]

Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
0 reacties

10 film- en tv-momenten die manne

10 film- en tv-momenten die mannen deden beseffen dat ze homoseksueel zijn

Smorgasbord

Smorgasbord

Iconische homomomenten uit 1986 d

Iconische homomomenten uit 1986 die je vergeten bent
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2025 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie