.
::: digiGOP.nl :::

Have you ever slept with someone who identifies as straight?
YES
NO

login om te stemmen

Forum Operators

DISCLAIMER: digiGOP.nl is geen bedrijf maar een hobby! digiGOP.nl is niet aansprakelijk voor berichten, foto's en andersoort materiaal die door bezoekers geplaatst zijn. De plaatser van het bericht is zelf aansprakelijk! Mocht er onverhoopt materiaal zijn geplaatst waar copyright op rust dan klik hier om dit te melden. Zie ook onze algemene disclaimer aub.

Eigenaar homocafé Venise Bar verdacht van verkrach­ting van jonge klanten

door: sportingact

Tim had meestal geen zin in seks met de uitbater van de Venise Bar in Breda. Als hij dat appte, vroeg de kroegbaas: ‘Hoeveel geld wil je?’ Tim: ‘50?’ Kroegbaas: ‘30 en dan betaal ik ook de taxi’. Volgens de café-eigenaar was er geen sprake van seks tegen betaling, maar er is woensdag wel zes jaar cel tegen hem geëist voor verkrachting van twee klanten.

De kroegbaas (nu 53) had ook een filmpje in zijn bezit van de seksuele handelingen tussen de minderjarige jongen en hemzelf. Toen Tim in 2016 aangaf dat hij zijn ouders verteld had over de in zijn ogen gedwongen seks met de eigenaar van de homokroeg en geen contact meer wilde, schreef die terug: ‘Filmpje’.

,,Wij hadden een heel fijne relatie”, beweert de kroegbaas woensdagmorgen in de rechtbank van Breda. Daar staat hij terecht voor verkrachting van Tim gedurende meerdere jaren en de verkrachting van een andere jongen in zijn café aan de Halstraat in 2019. De ‘relatie’ met Tim duurde van 2013 tot 2019. ,,We waren friends with benefits’’, zegt hij.

Waarom hij slechts het woord ‘Filmpje’ stuurde toen Tim met die relatie wilde stoppen, kan de man niet verklaren. Onder grote belangstelling op de publieke tribune vertelt hij dat hij alleen een filmpje van Tim heeft gekregen. Van sextortion, chantage met naaktbeelden, is volgens hem dan ook geen sprake. ,,Ik héb geen filmpje.”

Tim was in die tijd verslaafd aan drugs en daar werd blijkbaar misbruik van gemaakt door de kroegbaas, wordt duidelijk uit zijn WhatsApp-gesprekken. Hij vertelde zijn moeder dat hij met de gedwongen seks wilde stoppen, maar dat ‘het maar niet ophield’, wijzend naar zijn telefoon. Zijn moeder pakte de telefoon en las een bericht van de kroegbaas: ‘Vieze cokeverslaafde, je hebt toch weer geld nodig.’ Volgens de verdachte betaalde hij de jongen ‘alleen maar omdat hij geld nodig had voor zijn drugsverslaving’.

Tim verdween uiteindelijk naar een verslavingskliniek in Zuid-Afrika en maakte in 2020 een einde aan zijn leven. Dinsdagavond werd zoals elk jaar het leven en de dood van de de toen 27-jarige man herdacht. Voor de moeder van Tim is het najaar altijd een lastige periode, zeker nu er ook een rechtszaak is tegen de man die nota bene vroeger bij haar in de straat woonde.

,,Mijn moeder zei altijd dat zij jou een achterbaks en geniepig ventje vond. Nou, dat blijkt te kloppen”, zei de moeder van Tim woensdagochtend in de rechtbank tegen de kroegbaas. ,,Het gonst in de Bredase gaywereld en ver daarbuiten over de Venise Bar. Het is zielig om te zien hoe jij die kroeg kapot maakt. Ik maak me zorgen over alle nieuwe jonge mensen die daar uit zullen gaan. Een nieuwe lading voor jou. Ik hoop dat de Venise Bar gesloten wordt. Het moet stoppen.”

Ze hoopt dan ook dat er meer mensen opstaan tegen de kroegbaas en nu ook aangifte tegen hem gaan doen. Uit zijn telefoon blijkt dat er contact was met meerdere, minderjarige jongens. Tegen een jongen van 16 jaar appt hij: ‘Kom je en pijp je me dan ook even? Dan geef ik je tien euro extra.’

De zaak kwam strafrechtelijk aan het rollen toen Mara in 2022 aangifte deed tegen de baas van het café. Mara, die in 2019 nog door het leven ging als man, maar nu als vrouw, zegt tijdens carnaval 2019 door hem verkracht te zijn. In de jaren daarna was ze zo van slag door die gebeurtenis dat ze nauwelijks een sociaal leven had. In 2022 vierde ze voor het eerst weer carnaval en toen kwamen de herinneringen aan het feest van 2019 weer boven.

Mara - destijds nog een jonge man - was in het café toen zij werd vastgepakt, getongzoend, en meegesleurd naar de woonkamer boven het café. Daar duwde een man zijn penis in haar gezicht en in haar mond. Eerst bevroor zij, maar even later wist zij weg te komen. Ze herkende de man bovenop haar als de café-eigenaar. Die ontkent alles: ,,Als dit al gebeurd is, moet dat iemand anders geweest zijn. Met carnaval is de deur naar boven open.”

Ondanks de ontkenningen acht de aanklager de twee aangiftes van de slachtoffers geloofwaardig. Sterker nog: het feit dat de kroegbaas geen goede verklaring heeft voor zijn bericht met alleen het woord ‘Filmpje’ als Tim wil stoppen met de seks, vindt hij juist extra bewijs dat de aantijgingen kloppen.

Dat de verkrachtingen zouden zijn gebeurd in een bekende homobar in Breda, neemt de aanklager de verdachte extra kwalijk. ,,Dat is uitgerekend de plek waar jonge mensen die worstelen met hun seksuele geaardheid, een veilige haven moeten kunnen vinden.” Hij eist een gevangenisstraf tegen de man van zes jaar en een verbod om een café uit te baten voor acht jaar.

[Bron: pzc.nl]

Geef met de duimen aan of je meer of minder vaak (niet meer) een dergelijk artikel wilt zien
0 reacties

De KILO knallers van deze week zi

De KILO knallers van deze week zijn....

Times Long Ago

Times Long Ago

Some Favorites

Some Favorites
::: digiGOP.nl :::

© digiGOP.nl 2002 - 2024 | Adverteren | Disclaimer | Help | Contact/Helpdesk | Mobiele versie